hejdå 2012 och välkommen 2013

 
Här har jag inte varit inne på över ett år och nu i efterhand fattar jag inte varför jag ska hålla på att byta blogg så fort jag behöver förändring i mitt ganska så tråkiga liv, haha.
 
Men jag har idag varit inne och läst på mina tre(?) bloggar och det jag egentligen har kommit fram till är att jag har mognat, vuxit upp och blivit den vuxna tjej som jag alltid önskade att jag skulle bli efter studenten. Jag svor på att jag skulle kunna vara mig själv efter studenten och idag står jag med båda fötterna jävligt stadigt på jorden, idag vägrar jag att ta skit från någon och idag vet jag vad jag är värd. Jag vet vem jag är och jag är jävligt ledsen för de personer som inte hittat sig själva och som måste trycka ner andra för att höja sig själva till skyarna. Jag må ha varit osäker och tappat många personer på vägen men jag är inte ett dugg ledsen över det. De personer jag förlorade på vägen har blivit ersatta med vänner som är hundra gånger så bra, just därför kan jag inte vara ledsen. Idag har jag bara de finaste människorna som mina vänner och jag behöver inga andra.
 
Jag har ett jobb som jag är stolt över, för jag får lära mig att jobba med människor, jag får jobba med levande produkter och jag har aldrig fått ta så mycket ansvar som jag får ta i mitt jobb. Jag kommer inte jobba inom äldrevården hela mitt liv men jag kommer alltid vara stolt över mitt första arbete eftersom att jag underlättar, hjälper och ger äldre personer lite mer glädje i livet. Det är något att vara stolt över, då livet som gammal, hjälplös och nästan död inte är den roligaste situationen man kan sitta i. Vissa kan knappt röra mer än ena benet och vissa mår bra fysiskt men minns knappt sitt eget namn. Jag vill idag hjälpa äldre personer att klara av vardagen på ett så smidigt sätt som möjligt och när jag känner att jag har gjort mitt för de äldre ja, då ska jag ta hand om den yngre generationen att hamna rätt.
 
Jag vet vad jag vill med livet och jag vet vad jag vill göra innan jag tar mitt sista andetag. Nu är det nytt år och jag ska verkligen inte klaga på 2012 trots att jag tror att 2013 kan bli bättre. Håller tummarna iallafall. Några händelser från 2012 som jag kommer att minnas: Dansade bal, tog studenten, åkte till rhodos men mina bästa vänner men den bästa händelsen under hela året var att jag blev moster den 21 december till en 51cm lång och 3,7kg tjock bebis vid namn Freja. Hon är den finaste bebis jag skådat och jag älskar henne redan ofantligt mycket. Jag är världens stoltaste moster!
 
Nu kör vi 2013, snälla bli mitt år.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0