En tripp till Sydamerika.

För 3 månader sedan åkte jag tillsammans med mina kära vän till Sydamerika för att upptäcka en ny världsdel. Det har både varit bra och dåliga stunder men jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av min resa, inte för er skull utan för min i framtiden.

Den första veckan spenderade vi på tre olika platser i Ecuador och Quito var först ut. Quito är Ecuadors huvudstad och även staden vi landade i efter ca 20h resande. Kvällen vi anlände till Quito åt vi varsin hamburgare på McDonalds sen gick vi och la oss tillsammans med två av våra kära resekamrater, Madeleine och Lotta.

Andra dagen åkte vi på upptäcktsfärd tillsammans med två andra reskamrater Elsie och Stig-Ove, ett sött par från Göteborgstrackterna. Jag utmanade min största skräck, höjdrädslan, när jag gav mig upp i en linbana som tog oss ca 4000m.ö.h. Jag dog inte. Denna dag käkade vi även vår billigaste måltid under hela resan, ynka 14 kronor för tre rätter plus vatten. Vi avslutade dagen med en stor cola, chips och häng i Quitos underbara park.

Dag tre var den första bussdagen. Vi tyckte det var soft att ligga längst bak och dessa platser blev ockuperade av mig och Vicki under hela resan. Varje bussdag låg vi där skitiga och svettiga. Att vara skitig och svettig var normalt, det gick inte ens att tänka på att duscha under en bushcamp. Så där låg vi i en hög och blandade svett med varandra, för jag vill lova det var inte kallt i bussen.

Vårt nästa stopp på resan var indianernas stad Otavalo. Ganska tråkig stad så jag har inte så mycket att säga om den faktiskt mer än att vi hade vår första pinkfest, träffade två av världens roligaste tjejer (tur att dem kom att bli våra sambos under två månader) och fick för första gången hittills under resan handla i en normal mataffär.

Nu kommer jag till en av de bättre sakerna under resan och det var nämligen staden Banös. Detta är en stad omringad av berg och regnskog. Här stannade vi tre dagar och dessa dagar måste ha varit de bästa under resan. Vi repellerade, festade, träffade härliga människor och så solade vi en del också. En stad jag gärna åker tillbaka till i framtiden. Speciellt för att träffa alla härliga människor.

Jag tänkte avsluta här och fortsätta imorgon. Men hittills så har min första vecka varit toppen. Adios Amigos.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0